Yhdistys

Piikkiön Sosialidemokraattinen Työväenyhdistys kuuluu Kaarinan Sosialidemokraattiseen kunnallisjärjestöön.

Piikkiön Sosialidemokraattinen Työväenyhdistyksen tehtävänä on yhdistää sosialidemokraattisesti ajattelevat ihmiset valtiollisessa, kunnallisessa ja muussa poliittisessa toiminnassa. Käytännössä vaikutamme päätöksentekoon sekä valtakunnan tasolla että alueellisesti - ennen kaikkea Kaarinan kaupungin alueella.

Toimintaperiaatteitamme ovat avoin keskustelu ja tiedonkulku sekä jäsenten tasa-arvoisuus.

Yhdistyksen kokouksissa keskustellaan ajankohtaisista kunnallisista ja valtakunnallisista asioista. Yhdistys edistää jäsentensä osallistumista yhteiskunnalliseen toimintaan ja valmistautumista valtiollisiin, kunnallisiin ja muihin vaaleihin.

Yhdistyksellä on oma kokoustila osoitteessa Hadvalantie 9, Piikkiö, Kaarina

Mikäli olet kiinnostunut Kaarinan kaupungin asioihin vaikuttamisesta ota yhteyttä yhdistyksemme valtuutettuihin. Jos haluat vaikuttaa valtakunnan asioihin ota yhteyttä yhdistyksemme puheenjohtajaan. Parhaiten pystyt kuitenkin itse vaikuttamaan tulemalla mukaan toimintaamme.

Sääntömääräisten kevät­ ja syyskokousten lisäksi yhdistys kokoontuu kesätaukoa lukuun ottamatta keskimäärin kerran kuukaudessa kuukausikokouksiin. Johtokunta kokoontuu tarpeen mukaan ennen yhdistyksen kokousta.

Kokousten sisältöä pyritään monipuolistamaan sopimalla etukäteen määrätyistä teemoista ja kutsumalla ulkopuolisia alustajia kokouksiin. Osa kokouksista pidetään iltakoulu tyyppisesti keskustelukokouksina. Kokouksista ilmoitetaan Kaarina­lehden ja Kunnallislehden seuratoiminta­palstoilla.

Kaarinan kaupunginvaltuustossa, kaupunginhallituksessa ja eri lautakunnissa toimivat yhdistyksen jäsenet ketovat kokouksissa oman hallintokuntansa asioista ja ottavat vastaan jäsenistön evästyksiä. Edustajamme Piikkiön seurakuntaneuvostossa pitää jäsenistöä ajan tasalla seurakunnan toiminnasta.

Hallitus 2024

Hallituksen puheenjohtaja